Use case diagrams contain Actors (the people or entities who interact with the system) and Use Cases which are the procedures which they interact with.
Use Case diagrams
구성요소(Component)
1) 시스템(System)
만들고자 하는 프로그램을 나타낸다
2) 액터(Actor)
시스템의 외부에 있고 시스템과 상호작용을 하는 사람(시스템의 기능을 사용하는 사람), 시스템(시스템에 정보를 제공하는 또 다른 시스템)을 말한다.
3) 유스케이스(Usecase)
사용자 입장에서 바라본 시스템의 기능
시스템이 액터에게 제공해야 하는 기능으로 시스템의 요구사항을 나타낸다.
-표기
타원으로 표시하고 안쪽에 유스케이스명을 작성한다.
유스케이스명은 "~한다"와 같이 동사로 표현한다.
4) 관계(Relation)
1)포함 관계(필수적으로 요구)
2)확장 관계(선택적 관계:특정 조건이 만족될경우)
3)일반화 관계(Generalization) - 추상화
예시)
Sequence diagrams
A sequence diagram shows interactions between objects in the system. Solid lines show calls, dotted lines show data returns.
It is important to remember that UML can be used in many contexts, both as an informal method of documenting the design of a program where an agile development methodology is appropriate but also where a formal system of diagrams is needed to design and document large software engineering projects.
'소프트웨어 설계' 카테고리의 다른 글
시퀀스 다이어 그램 - Sequence Diagram (0) | 2022.07.12 |
---|